Boek review: Let it snow – John Green, Maureen Johnson en Lauren Myracle

In November 2019 heb ik het boek Let it snow gekocht onderweg naar huis en deze binnen een maand helemaal uitgelezen. Dit is echt speciaal want ik lees niet heel snel en ook alleen in de trein van en naar school. Ik vind dit boek ge-wel-dig om te lezen. Het boek is geschreven door drie personen en ook verdeeld in drie delen. Elke schrijver heeft een deel geschreven. Aan het eind komen de drie verhalen samen.

Keep reading

Dit boek heb ik dus sneller uitgelezen dan verwacht. Vaak haak ik halverwege het boek afgeleid door een nieuw boek of heb ik gewoon geen zin meer om verder te lezen. Bij dit verhaal had ik dat totaal niet. Ik kon het gewoon niet weg leggen en wilde per se weten hoe het zou aflopen.

Drie delen

Het boek is dus opgedeeld in drie aparte delen en geschreven door elk een andere schrijver. Ik begon aan het eerste deel en zat meteen in het verhaal. Nadat ik het eerste deel uit had gelezen begon het tweede deel. De overgang van het ene verhaal naar het andere snapte ik eerst niet zo heel goed en twijfelde of ik verder wilde lezen. Maar doordat ik het toch verder heb gelezen snapte ik de rode draad van het verhaal beter en legde ik de link tussen het ene verhaal met het andere verhaal. Na het tweede deel begon ik aan het laatste deel in het boek. Ik wist, van de overgang tussen de vorige twee delen, dat ik even door het begin heen moest en zou moeten wennen aan de nieuwe namen en karakters die daarin voorkomen. In het derde en laatste deel werd dan ook de ontknoping van het hele boek duidelijk. Daardoor kon ik het boek al helemaal niet meer wegleggen en racete ik door de bladzijden. Ook omdat ik het voor de kerst uit wilde hebben aangezien het een kerst verhaal is. Door mijn enthousiasme had ik het dus ruim van te voren uitgelezen.

Makkelijk te lezen

De manier waarop het geschreven is trok mij er helemaal in. Ik heb de Engelse versie gelezen en kwam er goed doorheen. Ik kan dan ook redelijk goed Engels lezen en begrijpen dus was blij dat ik er zo goed doorheen kwam. Sommige Engelse boeken gebruiken soms zulke moeilijke taal dat ik veel moet opzoeken en dus het verhaal niet meer interessant blijft. Maar dat probleem heb ik soms ook met Nederlandse boeken. #dyslexi

Netflix

Dit boek is ook verfilmd en deze is te bekijken op de streamingsdienst Netflix. Ik weet als ik de film heb gezien, ik het boek niet meer verder zou willen lezen dus heb ik bewust de film nog niet gekeken. Ik heb van meerdere mensen gehoord die de film gekeken hebben dat het verhaal heel onduidelijk was. Daar kan ik wel inkomen aangezien ik het boek ook even niet snapte. Ik heb tot op de dag van vandaag de film nog steeds niet gezien. Mede door de slechte ervaringen van anderen en omdat ik mijn fantasie van het verhaal zoals het in het boek staat niet wil verpesten. Of ik de film ooit alsnog ga kijken, geen idee. Maar voor nu vind ik het prima met mijn verbeelding bij het boek.

Heb jij het boek gelezen of de film gekeken? Laat me weten wat je ervan vond in een reactie hieronder!

Liefs, Leanna

Geef een antwoord